INTERNÍ REKLAMNÍ SYSTÉM (MANAGEMENT) REDAKČNÍHO SYSTÉMU phpRS ============================================================= (Poslední aktualizace: 04. 11. 2001) Reklamní systém verze číslo 1.0.0 """"""""""""""""""""""""""""""""" 1. Základní konfigurace a umístění reklamního systému v phpRS 2. Horní a dolní reklamní pozice 3. Co je to "reklamní kód"? 4. Co je to "reklamní kampaň" a jaký má úkol? 5. Definice reklamních textů a bannerů 1. Základní konfigurace a umístění reklamního systému v phpRS ------------------------------------------------------------- 1.1 Umístění reklamního systému v phpRS Interní reklamní systém lze spustit prostřednictvím položky "Reklamní systém" v hlavním menu administračního modulu redakčního systému phpRS, která vás přenese do submenu "interního reklamního systému", jenž se skládá z pěti voleb: 1) Horní pozice, 2) Dolní pozice, 3) Reklamní kampaně, 4) Reklamní texty a bannery a 5) Zpět do hlavního menu. 1.2 Základní konfigurace Tak jako u všech předešlých verzí redakčního systému phpRS, jejichž reklamní systém byl do verze 1.3.1 v podstatě tvořen pouze jednou speciální interní funkcí, je i tento interní reklamní systém po svém nainstalování nakonfigurován pouze tak, aby zobrazoval na všech dostupných reklamních pozicích jeden shodný phpRS reklamní banner. - Jelikož pro zobrazení tohoto phpRS reklamního banneru je plně dostačující pouhé vložení příslušného "reklamního kódu" do horní a dolní reklamní pozice, neobsahuje proto interní reklamní systém žádné jiné předdefinované reklamní kampaně ani reklamní texty či bannery. Výhodou této velmi strohé před-konfigurace je čistý list "reklamních kampaní", který vám umožňuje bez jakýchkoliv dalších zbytečných zdržení (např. odstraňování nevyhovujících existujících kampaní) ihned začít vytvářet své vlastní nové reklamní kampaně. 2. Horní a dolní reklamní pozice -------------------------------- 2.1 Horní reklamní pozice Horní reklamní pozice je jedena ze dvou v současnosti dostupných reklamních pozic v redakčním systému phpRS, kterou lze přímo ovládat prostřednictvím "interního reklamního systému". Jak již samotný název této reklamní pozice napovídá, jde o prostor umístěný v horní části stránky - přesněji pod horní navigační lištou. Samotná "konfigurace" (respektive nastavení reklamy, která bude na této pozici zobrazována) této pozice probíhá prostřednictvím tzv. "reklamního kódu". 2.2 Dolní reklamní pozice Jak již bylo řečeno v bodě 2.1 u horní reklamní pozice, jedná se o jednu ze dvou možných reklamních pozic, přičemž dolní reklamní pozice je pravým opakem horní reklamní pozice a zastupuje reklamní prostor nalézající se pod veškerých hlavním informačním textem ve středním informačním sloupci. Taktéž i zde probíhá "konfigurace" této reklamní pozice prostřednictvím "reklamního kódu". 3. Co je to "reklamní kód"? --------------------------- "Reklamní kód" je soubor instrukcí (vyjádřených prostřednictvím HTML kódu nebo JavaScriptových příkazů), který vám umožní zpřístupnit požadovaný reklamní prvek na místě dané reklamní pozice. Funkční "reklamní kód" lze získat z mnoha různých zdrojů: 1. můžete si ho vytvořit sami, 2. necháte si ho vygenerovat našim interním reklamních systémem prostřednictvím položky "Vygenerovat reklamní kód" v části zabývající se použitím existujících "reklamních textů a bannerů", 3. získáte ho od svého reklamního partnera, kterým může být např. i některá "bezplatná" služba, jenž se výměnou reklamních proužků přímo profesionálně zabývá. - Jako příklad bych uvedl dvě české služby: Mr. Lin(x) a Billboard. 4. Co je to "reklamní kampaň" a jaký má úkol? --------------------------------------------- Podobně jako v reálném světě, kde prostřednictvím jednoho souboru reklamních materiálů propagujete nějakou službu a dalším souborem zase jinou, tak i v phpRS interním reklamním systému máte možnost prostřednictvím různých "reklamních kampaní" propagovat rozlišné služby (servery). - Jde tedy v podstatě o logické rozlišení mezi jednotlivými reklamními záměry. V praxi pak může váš "editor" reklamních kampaní například obsahovat následující kampaně: 1. Vlastní propagace 2. phpRS bannery 3. Vyhledávací služby 4. Placená reklama ... přičemž horní a dolní reklamní pozici můžete obsadit reklamními prvky z kampaně "Placená reklama" a ostatní prvky z dalších kampaní můžete nechat "ležet ladem" nebo je aplikovat na jiné reklamní pozice (např. reklamní prvky z kampaně "Vyhledávací služby" můžete zobrazit v informačním bloku, který je určen k rychlému přechodu na vyhledávací centrály). 5. Definice reklamních textů a bannerů -------------------------------------- 5.1 Reklamní banner Reklamní banner respektive reklamní proužek je jeden z nejčastěji používaných reklamních prvků na Interntu a v podstatě se jedná o speciálně vytvořený obrázek o předem dané velikosti (- nejčastěji 468x60 pixelů), který svým obsahem prezentuje nějakou službu. 5.2 Reklamní text Reklamní text je v podstatě hypertextový odkaz, který ukazuje na nějaký prostřednictvím Internetu přístupný server. I když se na první pohled může zdát, že se jedná o málo rozšířený reklamní prvek, tak vás musím upozornit, že valná většina rozcestníků na všech internetových serverech je v podstatě tvořena tímto reklamním prvkem. - Otázkou však je, do jaké míry je tento reklamní prvek považován pouze za jakýsi informační ukazatel a do jaké míry plní reklamní účel. 5.3 Vložení nového reklamního prvku (banneru/textu) Pro zobrazení formuláře, který vám umožní přidat nový reklamní prvek do interního reklamního systému stačí kliknout v menu interního reklamního systému na položku "Reklamní texty a bannery" a následně pak na nově zobrazené stránce na položku "Přidání reklamního textu nebo banneru". Samotné přidání nového reklamního prvku pak probíhá prostřednictvím speciálního přidávacího formuláře, který vám umožní si zvolit jaký reklamní prvek chcete přidat (reklamní banner nebo text), do jaké reklamní kampaně má být tento nový prvek začleněn, atd. Každý nově přidaný reklamní prvek je samozřejmě ihned dostupný se všemi stávajícími reklamními prvky k editaci nebo k použití v celkovém přehledovém výpisu, který se zobrazí po kliknutí na položku "Reklamní texty a bannery" v menu interního reklamního systému. POZOR! Nutnou podmínky vložení jakéhokoliv reklamního prvku je existence alespoň jedné reklamní kampaně! 5.4 Nasazení evidovaných reklamních prvků Každý evidovaný reklamní prvek (- kompletní výpis všech evidovaných reklamních prvků získáte kliknutním na položku "Reklamní texty a bannery" v menu interního reklamního systému) vám umožňuje prostřednictvím své speciální stránky s názvem "Použití reklamního textu nebo banneru", na kterou se dostanete po kliknutí na odkaz "Použij", vykonat tři následující operace: 1. Vložení svého "reklamního kódu" na místo horní reklamní pozice (Tlačítko: Aplikuj na horní reklamní pozici), 2. Vložení svého "reklamního kódu" na místo dolní reklamní pozice (Tlačítko: Aplikuj na dolní reklamní pozici), 3. Pouhé vygenerování svého "reklamního kódu" bez dalších návazných akcí (Tlačítko: Vygeneruj reklamní kód). Z výše uvedeného popisu tedy vyplývá, že pro nasazení jakéhokoliv existujícího reklamní prvku se pouze stačí prostřednictvím jednoho kliknutí dostat na jeho stránku s názvem "Použití reklamního textu nebo banneru" a zde si již jen vybrat požadovaný typ akce. ============================================================================================================================= phpRS - redakční systém, verze 1.4.0 Copyright (C) 2001, Jiří Lukáš http://www.supersvet.cz/phprs/ Tento program je volné programové vybavení; můžete jej šířit a modifikovat podle ustanovení Obecné veřejné licence GNU, vydávané Free Software Foundation; a to buď verze 2 této licence anebo (podle vašeho uvážení) kterékoli pozdější verze. Tento program je rozšiřován v naději, že bude užitečný, avšak BEZ JAKÉKOLI ZÁRUKY; neposkytují se ani odvozené záruky PRODEJNOSTI anebo VHODNOSTI PRO URČITÝ ÚČEL. Další podrobnosti hledejte v Obecné veřejné licenci GNU verze 2 a vyšší.